poniedziałek, 27 stycznia 2014

Jajka z pieczarkami - smaczne połączenie :)

Cześć!

Podzielę się z Wami przepisem na całkiem sympatyczne danie, który znalazłam w jednej z książek z serii Biblioteczka Poradnika Domowego, a konkretnie Przepisy Czytelników.Jesień. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie wprowadziła małych modyfikacji, ale są one raczej kosmetyczne (proporcje) :) 

Potrzebujemy:
- pieczarki
- jajka (1-2 na osobę)
- cebulkę
- ok. łyżkę mąki
- śmietanę
- sól, pieprz, natkę pietruszki
- odrobinę tłuszczu do smażenia

Na tłuszczu szklimy cebulkę, dodajemy pokrojone pieczarki. Gdy odparują i lekko się podsmażą posypujemy je mąką i mieszamy. Dodajemy śmietanę (ja dałam na oko) i przyprawy. Gdy ładnie się połączą wbijamy na patelnię jajka (jak przy jajkach sadzonych). 
Gdy się ładnie zetną danie posypujemy natką pietruszki. Podajemy z ziemniakami i surówką lub ogórkami.

5 komentarzy:

  1. Pycha... uwielbiam wszystko co jest z pieczarkami;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego połączenia jeszcze nie próbowałam, ale napewno się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniec miesiąca, a mi akurat zostały dwa jajka w lodówce! Robię to!

    OdpowiedzUsuń