sobota, 17 sierpnia 2013

Rybka inaczej - post kulinarny

Cześć!

Ostatnio się nie udzielałam specjalnie... Byłam w rodzinnym domu a po powrocie jakieś choróbsko usiłuje mnie rozłożyć. Na szczęście jest już lepiej, więc zabieram się za pisanie posta :) Dziś będzie przepis na rybkę w cieście. Przepis znalazłam w jakiejś gazecie (Kobieta i życie albo Dobre Rady - nie pamiętam). Trzeba uważać przy smażeniu, bo ciasto ma tendencję do rozlewania się, ale to chyba kwestia gęstości i odpowiedniego rozmrożenia rybki. Podaję przepis oryginalny, bez moich zmian, bo robiłam ją już jakiś czas temu i nie pamiętam. Zresztą te zmiany były drobne, m.in. kwestia proporcji. Przejdźmy do rzeczy :)

Mintaj w cieście tymiankowym

- 70 dag filetów z mintaja
- łyżeczka suszonego tymianku
- pół cytryny
- olej do smażenia
Ciasto:
- 4 łyżki mąki
- jajko
- 3 łyżki mleka 
- 3 łyżeczki tymianku
- sól
- pieprz ziołowy

Skrop filety sokiem z cytryny. Posyp tymiankiem i solą, odstaw na 10 min. Wymieszaj składniki na ciasto - powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Odstaw do lodówki na 10 minut. Rybę osusz papierowym ręcznikiem, pokrój na mniejsze kawałki. Zanurzaj w cieście i smaż na gorącym oleju, aż będą rumiane z każdej strony (ok. 10 min). Podawaj z ryżem i surówką - akurat ja podałam z ziemniaczkami :)

5 komentarzy:

  1. Szybkiego powrotu do zdrowia :) Uwielbiam rybki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie wygląda.
    Ryby smakują świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj :) Mam przyjemność zaprosić cię do poszukiwań maseczki idealnej ;)
    Mam nadzieje że dołączysz, więcej możesz przeczytać http://pierwszekrokiwkosmetyki.blogspot.com/2013/08/maseczkowa-akcja-czyli-to-co-lubie.html

    OdpowiedzUsuń