czwartek, 3 grudnia 2015

Kremówka kokosowa

Cześć!

Dziś będzie przepis na ciasto z dodatkiem kokosu. Wiele osób kokos kocha, więc myślę, że i ten placek przypadnie im do gustu :) Przepis mam z jakiejś gazety.

Ciasto:
- 2 szklanki mąki 
- 0,5 margaryny
- 2 jaja
- 0,5 szklanki cukru
- łyżeczka proszku do pieczenia

Mąkę posiekać z margaryną, dodać pozostałe składniki, zagnieść ciasto i wyłożyć nim blachę wysmarowaną tłuszczem i wyłożoną papierem do pieczenia.

Masa budyniowa:
- 3 opakowania budyniu waniliowego
- 1 l mleka

Budyń zrobić według przepisu na opakowaniu, ale na 1 litrze mleka! Gorce wylać na ciasto.

Masa kokosowa:
- 2 jaja
- 0,5 szklanki cukru
- 0,5 kostki margaryny
- 20 dag wiórek kokosowych

Margarynę rozpuścić i wystudzić. Białka ubić na sztywną pianę, dodając pod koniec ubijania cukier. Nie przerywając ubijania dodawać po jednym żółtku. Gdy masa stanie się jednolita dodać wiórki i delikatnie wymieszać. Na końcu wlać wystudzoną margarynę i wymieszać. Wylać na budyń. Piec w temp 180-200 stopni przez ok. godzinę.

13 komentarzy:

  1. wygląda przepysznie, a ja uwielbiam kokos

    OdpowiedzUsuń
  2. Z masą kokosową to nie dla mnie. Nie lubię smaku kokosu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej... aż mi ślinka pociekła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Całe szczęście, że nie lubię kokosów, bo bym się zrobiła głodna, a tej porze to nie jest dobre. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O ciekawy przepis. Z chęcią go wykonam zwłaszcza, że uwielbiam kokos :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mm... chyba wiem, co będę niedługo piec :D

    OdpowiedzUsuń