piątek, 7 czerwca 2013

Żeberka w piwie



Cześć!

W ramach kuchennych wyzwań przedstawiam Wam przepis na moją specjalność – żeberka w piwie.
- ok. 1 kg żeberek (w zależności od ilości osób)
- 5 cebul
- ¼ - ½ l jasnego piwa
- przyprawy (sól, pieprz, jarzynka, liście laurowe, ziele anielskie i majeranek, pietruszka)
- mąka do panierowania, tłuszcz do smażenia
- woda do rozcieńczenia piwa
- ewentualnie łyżeczka miodu

Żeberka porcjujemy, solimy, pieprzymy oraz obtaczamy w mące. Podsmażamy na tłuszczu. Cebulę kroimy w piórka, szklimy na oleju. Żeberka, cebulę i przyprawy zalewamy piwem, dodajemy odrobinę wody i dusimy do miękkości. Jeśli potrawa będzie miała zbyt gorzki posmak, dodać łyżeczkę miodu. Podajemy z ziemniakami i surówką posypane natką pietruszki.

6 komentarzy:

  1. Coś mi się wydaje, że posmakowałoby mi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię żeberek, ale nie jadłam ich w tej formie. Od jakiegoś czasu myślę, że tak podane mogłyby mi zasmakować. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogą dobrze smakować. Nie próbowałam żeberek w piwie :)

    OdpowiedzUsuń