piątek, 23 stycznia 2015

Placek "Kasia"

Cześć!

Bardzo lubię piec, ale nie miałam ostatnio za wiele okazji do tego sympatycznego zajęcia. Będąc na Wszystkich Świętych u Rodziców wykorzystałam okazję i upiekłam Kasię - pyszne ciasto z grysikową masą i migdałową nutą. Oto przepis:

Ciasto kruche:
- 3 szklanki mąki
- 7 dag tłuszczu
- 2 i 1/2 łyżki miodu
- całe jajko + żółtko (ja zwykle to żółtko pomijam)
- płaska łyżeczka sody
- 10 dag cukru
- ok. 4 łyżki kwaśnej śmietany

Z podanych składników zagnieść ciasto, podzielić na 3 części i upiec na złoty kolor (ok.20 min) na dece wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą lub grysikiem.

Masa grysikowa:
- 1 i 1/2 szklanki mleka
- 6 łyżek grysiku
- 15 dag cukru
- 15 dag margaryny
- olejek migdałowy

Z mleka, kaszy i cukru ugotować grysik. Gdy przestygnie utrzeć z margaryną i olejkiem.

- powidło lub dżem (ja daję zwykle z agrestu lub czerwonej porzeczki - dobrze, gdy jest lekko kwaskowaty, wtedy świetnie równoważy słodycz masy grysikowej)
- cukier puder do posypania

ciasto-powidło-ciasto-masa grysikowa-ciasto-cukier puder
Najlepiej odczekać trochę przed krojeniem tego ciasta, aby zmiękło, bo może się łamać.

14 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smakowicie :) ja też bardzo lubię piec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja lubię piec, ale jeść ciasta chyba jeszcze bardziej :D

      Usuń
  2. Ostatnio chodzi za mną jakieś ciasto z kremem, myślę, że to może być Kasia. Tylko muszę przeczekać gorący okres, aby mieć sposobność na spokojnie zasiąść do pieca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam konsumować takie pyszności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię zarówno piec, jak i wytwory piekarnika zajadać :)

      Usuń
  4. wow...ale cudnie wygląda i już sobie wyobrażam jak smakuje :). Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi narobiłaś apetytu :) Będę musiała kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pochwal się, jakie były efekty, gdy już wypróbujesz :)

      Usuń
  6. O matko jakie pyszności, a ja grubas jestem i na diecie :(((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam siłę woli. Ja nie wiem czy wytrwałabym na diecie :)

      Usuń