środa, 7 stycznia 2015

Pierwsza lektura w 2015 roku - Rebeka - Daphne de Maurier

Cześć!

Pierwszą książką, którą przeczytałam w nowym roku była Rebeka autorstwa Daphne de Maurier. Kiedyś czytałam Zatokę Francuza i z tego co pamiętam wywarła na mnie korzystne wrażenie. Mój egzemplarz Rebeki kupiłam w zeszłym roku w antykwariacie za 9 zł. 
Książka opowiada historię młodej, niezamożnej dziewczyny (nie znamy jej nazwiska, trochę dziwny zabieg według mnie; dopiero po zamążpójściu dowiemy się jej miana po mężu), która poznaje bogatego wdowca. Zakochuje się w nim i zostaje jego żoną. Po pewnym czasie po ślubie postanawiają wrócić do rodzinnej posiadłości męża - Maxima de Wintera (piękne nazwisko :)). Młoda kobieta jest nieśmiała, wystraszona, nie wie jak się zachować. Między małżonkami jest jedna istotna bariera - wspomnienie pierwsze, zmarłej żony de Wintera. Okazuje się, że Maxim żywił zgoła inne uczucia do pierwszej, jak i drugiej żony, zaś pewna zaistniała sytuacja sprawi, że młoda mężatka musi szybko dorosnąć i stawić czoło niespodziewanej rzeczywistości. Dość tajemniczo to brzmi, prawda?

Muszę przyznać, że książka nieco mnie zaskoczyła. Nie do końca wiedziałam chyba czego się spodziewać. Niektórych rzeczy mgliście się domyślałam, jednak niektóre zwroty akcji były dla mnie zaskoczeniem. Powieść ma w sobie tajemniczą kryminalną zagadkę, ciekawe postacie - czasem oddane, jak Frank, czy nieco demoniczne, jak pani Danvers. Poza tym ukazuje życie ówczesnej arystokracji. Służba w domu, bale, rozmowy o niczym. Także tajemnice i pozory. Wszystko to tworzy swoistą mieszankę. Książka jest ciekawa, choć początek nieco mi się dłużył, a nasza bohaterka irytowała mnie swoją postawą. Była niedoświadczona i czasem zachowywała się bardzo dziecinnie.

Jeszcze się pochwalę kolejnym prezentem urodzinowym, którym jestem zachwycona! A oto i on:
 

10 komentarzy:

  1. Książki nie czytałam, ale film na jej podstawie bardzo mi się podobał. Historia jest interesująca ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fabuła wydaje się bardzo interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Obie książki bardzo lubię!
    Masz piękne wydanie "A lasy wiecznie śpiewają"!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam całą serię Rebeka i film też jest wart zobaczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam książkę i oglądałam film. zakończenie całkowicie mnie zaskoczyło. Autorce świetnie udało się mnie zmylić. Super książka. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka mnie też zaskoczyła :) A filmu nie widziałam :)

      Usuń