sobota, 23 kwietnia 2016

Spaghetti z sosem pomidorowym

Cześć!

Jak zapewne się zorientowaliście lubię proste i szybkie oraz przede wszystkim smaczne potrawy. Takim właśnie jest spaghetti z sosem pomidorowym. Przepis znalazłam na blogi Ani a pochodzi on z książki kucharskiej Sophii Loren W kuchni z miłością (którą też posiadam, swoją ścieżką). Trochę się obawiałam czy mi posmakuje, ale okazało się, że nie potrzebnie. Podam proporcje na oko dla dwóch osób:
- 3/4 kartonu passaty pomidorowej
- pół opakowania makaronu spaghetti
- ząbek czosnku i odrobina czosnku granulowanego (dałabym tylko świeży, ale miałam tylko ten jeden osamotniony ząbek :D)
- sól, łyżeczka cukru (ważne!), bazylia, zioła prowansalskie
- można dodać parmezan, ale nie miałam (nic nowego)
Czosnek posiekać, podsmażyć na oleju, dodać passatę i dusić, aż woda trochę odparuje, dodać przyprawy wedle uznania. Spaghetti ugotować według przepisu na opakowaniu (na wspomnianym blogu Ani albo w książce Sophii Loren można się dowiedzieć więcej na temat gotowania makaronu). Odcedzony (nie przelany wodą!) makaron wyłożyć na talerz, polać sosem i natychmiast zajadać :)

4 komentarze: