piątek, 6 listopada 2015

Makaron z dynią

Cześć!

Dziś podam Wam przepis na świetny makaron w jesiennej oprawie. Taki makaron jest syty i niestety dość kaloryczny, ale za to bardzo smaczny. Przepis znalazłam w jednej z gazet i trochę zmodyfikowałam. Oto moja wersja (przepis na 2 porcje):

- makaron wstążki
- 2 laski kabanosów z piersi kurczaka
- 10-15 dag pieczarek
- pół cebuli
- ząbek czosnku
- pół małej dyni
- sól, pieprz oraz tymianek
- łyżka bądź dwie startego żółtego sera
- kilka łyżek śmietany (ja dałam 12%)
- ewentualnie natka pietruszki
Cebulkę kroimy i podsmażamy na oleju, dodajemy zgnieciony lub pokrojony czosnek oraz pokrojone pieczarki, solimy, pieprzymy, chwilę smażymy. Dodajemy pokrojone w plasterki kabanosy. Po chwili dodajemy obraną i pokrojoną w kostkę dynię. Chwilkę smażymy, następnie dolewamy odrobinkę wody i dusimy, aż wyparuje. Dolewamy śmietanę, doprawiamy tymiankiem, dodajemy jeśli trzeba jeszcze soli bądź pieprzu. Na koniec dajemy ser, gdy się rozpuści sos jest gotowy.

Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu. Polewamy sosem i natychmiast podajemy. Można posypać natką pietruszki.


9 komentarzy: