niedziela, 20 lipca 2014

Włosko-azjatycki śmietnik, czyli jak wykorzystać resztki

Cześć!

Miałam ochotę na wypróbowanie jakiegoś nowego przepisu, najchętniej z kuchni azjatyckiej, bo rzadko coś takiego robię. Sos sojowy i przyprawę azjatycką miałam w domu, zakupiłam więc pora i makaron ryżowy, przetrzepałam szafki i okazało się, że w lodówce stoi jeszcze pół słoika sosu do makaronu. Bolońskiego. Trochę mi to z całością nie grało, ale szkoda by było gdyby się zmarnowało, prawda? Efekt wyszedł zaskakująco smaczny :)

Potrzebujemy (dla 2 osób):
- por
- 2 marchewki
- 2 ząbki czosnku
- mięsko
- sos sojowy
- przyprawę azjatycką
- makaron ryżowy
- pół słoika jakiegoś sosu, ja miałam boloński
- olej do smażenia


Mięsko pokroić w małe kawałki, zamarynować ok. 2 godziny w lodówce z sosem sojowym i przyprawą azjatycką, podsmażyć na oleju. Warzywa pokroić, podsmażyć, wrzucić do mięsa, zalać odrobiną wody, dusić do miękkości. Pod koniec dodać sos i całość zagotować, ewentualnie doprawić. Makaron przyrządzić wg przepisu na opakowaniu, wyłożyć na talerz, zalać sosem.

2 komentarze: